Спеціальність 8.03050701 «Маркетинг»
Спеціалізація:
- 0100: Маркетинг споживчих та інвестиційних товарів
- 0200: Маркетинг послуг
- 0300: Рекламний менеджмент
- 0400: Інтернет-маркетинг
- 0500: Територіальний маркетинг
Кваліфікація, що присвоюється:
Магістр з маркетингу
Рівень кваліфікації:
Магістр
Спеціальні вимоги до зарахування:
Немає, зарахування проводиться на загальних умовах вступу
Спеціальні положення про визнання попереднього навчання (формального, неформального, неофіційного):
Немає
Профіль програми:
Студенти спеціальності «Маркетинг» отримують необхідні знання, вміння та навички для виконання управлінських функцій та типових задач діяльності у сфері маркетингу.
Загальний обсяг навчальної програми — 90 кредитів ЄКТС, в т.ч.: модулі гуманітарного та соціально-економічного циклу — 15 кр., модулі професійної та практичної підготовки — 75 кр.
Загальний обсяг навчальної програми — 90 кредитів ЄКТС, в т.ч.: модулі гуманітарного та соціально-економічного циклу — 15 кр., модулі професійної та практичної підготовки — 75 кр.
Ключові результати навчання:
Знання з предметної області:
- Спеціалізовані концептуальні знання у сфері маркетингу, здобуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема, у контексті дослідницької роботи.
- Базові уявлення про планування маркетингової діяльності, товарної інноваційної політики, складові міжнародного та маркетингового менеджменту, логістичних систем.
- Сучасні уявлення про фундаментальні принципи стратегічного маркетингу та інноваційного розвитку підприємства, сучасні підходи, методичні інструменти формування маркетингових стратегій.
- Базові уявлення про методичний інструментарій оцінювання фінансових рішень; особливості управління активами, інвестиціями, капіталом, грошовими потоками і фінансовим ризиками в різних ринкових ситуаціях.
- Сучасні уявлення про систему методів та алгоритмів управління маркетинговою діяльністю на підприємстві, особливості менеджменту міжнародних корпорацій, сутність процесу управління.
- Сучасні уявлення про перспективи розвитку маркетингу в умовах глобалізації, інформатизації, інтеграції та екологізації.
Когнітивні уміння та навички з предметної області
- Здатність використовувати професійно-профільовані знання в галузі економіко-математичного моделювання для статистичної обробки даних і математичного моделювання маркетингових процесів.
- Здатність використовувати математичний апарат для освоєння теоретичних основ і практичного використання методів економічних та маркетингових досліджень.
- Здатність використовувати професійно-профільовані знання й практичні навички в галузі менеджменту, економіки, маркетингу для оцінювання ефективності прийняття маркетингових рішень, формування маркетингової політики та стратегії.
- Здатність використовувати знання, уміння і навички в галузі соціально-економічних та професійно-профільованих дисциплін для роботи з автоматизованими системами управління.
- Здатність використовувати професійно-профільовані знання, уміння й навички для розробки, аналізування, оцінювання маркетингових заходів та стратегій для освоєння фундаментальних розділів маркетингу.
- Здатність критичного осмислення практичних аспектів функціонування служб і відділів маркетингу, обґрунтування механізмів та інструментів координації щодо взаємодії їх елементів.
Практичні навички з предметної області
- Уміння здійснювати творчий пошук напрямків і резервів удосконалення процесів і методів управління маркетинговою діяльністю підприємства.
- Використовуючи фундаментальні основи маркетингу уміти розробляти маркетингову стратегію підприємства з урахуванням специфіки товарних ринків та планувати заходи щодо підвищення конкурентоспроможності продукції та підприємства.
- Уміння розробляти методики і моделі у сфері аналізу результатів маркетингових досліджень.
- Уміння визначати цільову аудиторію реклами, розробляти концепцію рекламованого товару, стратегію і тактику рекламної кампанії, проводити дослідження громадської думки, вивчення документальних джерел, проведення брифінгів, прес-конференцій, виступів у пресі та проведення кампаній у 3МІ.
- Навички визначення структури логістичних систем, формулювання економічних цілей і завдань підсистем логістичної системи, визначення меж логістичної системи.
- Професійно-профільовані знання щодо виявлення незадоволених потреб на товарних ринках і аналізу рівня їх насиченості; визначення ефективності маркетингових інструментів; вибору оптимальних каналів розподілу продукції, підбору посередників для збуту продукції.
- Володіння сучасними прийомами і методами управління, навичками складання оптимального розпорядку трудового дня, управління конфліктами; уміння розробляти організаційну структуру служби маркетингу.
- Володіння навичками консультування з питань маркетингового планування, збутової діяльності компанії, організації зв’язків з громадськістю, аналізу середовища діяльності компанії, що здійснює міжнародні господарські операції.
- Навички та уміння ухвалення рішень щодо управління і контролю маркетинговою діяльністю у галузі надання фінансових послуг; комплексної оцінки ринкової ситуації при розробленні фінансової стратегії; аналізу фінансового стану підприємства.
- Вміння застосовувати основні положення стандартизації і сертифікації товарів і послуг у практичній діяльності, здійснювати аналіз та оцінку техніко-економічної ефективності заходів зі стандартизації на основі аналізу показників якості продукції.
- Вміння збирати і нагромаджувати кон’юнктурну інформацію, прогнозувати кон’юнктуру внутрішніх, міжнародних і світових товарних ринків.
- Планувати та організовувати навчальний процес з підготовки і перепідготовки економічних кадрів, засвоювати новітні знання і розробляти на цій основі навчально-методичні матеріали для підготовки та перепідготовки маркетологів.
Загальні уміння та навички
- Володіти методами спостереження, опису, ідентифікації, класифікації, аналізу, економіко-математичного моделювання.
- Використовувати загальнонаукові та креативні методи пізнання у професійній діяльності.
- Розуміти формування культури мислення, її сприйняття.
- Вміти критично оцінювати явища, ситуації, діяльність осіб, спираючись на отримані знання.
- Виконувати професійні обов’язки у відповідності зі стандартами якості.
- Практично застосовувати професійно-профільовані знання, уміння й навички в галузі маркетингу для розроблення бізнес-плану, маркетингових цілей, стратегій та планів маркетингу, визначення ефективності маркетингових заходів.
- Вміти виявляти та встановлювати закономірності, тенденції розвитку ринку та маркетингової діяльності підприємств.
- Використовувати на практиці теоретичні основи розробки та обґрунтування пропозицій щодо вдосконалення складових маркетингової діяльності підприємств.
- Володіти навиками педагогічної роботи та проведення наукових досліджень.
- Використовувати професійно орієнтовані знання і практичні навички з метою навчання та підвищення кваліфікації працівників маркетингових підрозділів.
Професійні профілі випускників з прикладами:
Випускник здатний виконувати таку професійну роботу за такими угрупуваннями (відповідно до ДК 003:2010):
Керівники та менеджери (управителі):
- керівники виробничих підрозділів у промисловості;
- керівники виробничих підрозділів в оптовій та роздрібній торгівлі;
- керівники виробничих підрозділів у закладах ресторанного господарства, готелях та інших місцях розміщення;
- керівники виробничих підрозділів на транспорті, в складському господарстві та зв’язку;
- керівники виробничих підрозділів у комерційному обслуговуванні;
- керівники підрозділів маркетингу;
- керівники підрозділів з реклами та зв’язків з громадськістю;
- керівники підрозділів матеріально-технічного постачання;
- керівники малих підприємств без апарату управління в оптовій та роздрібній торгівлі;
- керівники малих підприємств без апарату управління на транспорті, у складському господарстві та зв’язку;
- керівники малих підприємств без апарату управління в комерційному обслуговуванні;
- керівники малих підприємств без апарату управління в побутовому обслуговуванні;
- менеджери (управителі) в оптовій торгівлі та посередництві у торгівлі;
- менеджери (управителі) в роздрібній торгівлі побутовими та непродовольчими товарами та їх ремонті;
- менеджери (управителі) в роздрібній торгівлі побутовими товарами;
- менеджери (управителі) в роздрібній торгівлі непродовольчими товарами;
- менеджери (управителі) в роздрібній торгівлі продовольчими товарами;
- менеджери (управителі) у сфері грошового посередництва;
- менеджери (управителі) у сфері операцій з нерухомості для третіх осіб;
- менеджери (управителі) у сфері досліджень та розробок;
- менеджери (управителі) з питань комерційної діяльності та управління;
- менеджери (управителі) з реклами;
Професіонали:
- викладачі університетів та вищих навчальних закладів;
- викладачі середніх навчальних закладів;
- наукові співробітники (методи навчання);
- наукові співробітники (маркетинг, ефективність господарської діяльності, раціоналізація виробництва, інтелектуальна власність);
- професіонали у сфері маркетингу, ефективності господарської діяльності, раціоналізації виробництва, інтелектуальної власності та інноваційної діяльності;
- наукові співробітники (економіка);
- економісти.
Керівників та менеджерів (управителів):
- начальник відділення;
- начальник служби (промисловість);
- завідувач підприємства роздрібної торгівлі;
- завідувач ринку;
- завідувач секції;
- завідувач туристичного агентства;
- директор з маркетингу;
- директор комерційний;
- начальник відділу збуту (маркетингу);
- начальник комерційного відділу;
- начальник відділу (з реклами, зв’язків з громадськістю);
- начальник відділу матеріально-технічного постачання;
- керуючий магазином;
- комерсант;
- директор (керівник) малого підприємства (транспортного, складського);
- директор малої фірми (страхової, аудиторської, рекламної і т. ін.);
- керуючий агентством (страховим, торговельним, нерухомості, рекламним і т. ін.);
- керуючий перукарнею (фотоательє, фірмою прокату і т. ін.);
- менеджер (управитель) в оптовій торгівлі;
- менеджер (управитель) в роздрібній торгівлі побутовими та непродовольчими товарами;
- менеджер (управитель) в роздрібній торгівлі побутовими товарами та їх ремонті;
- менеджер (управитель) в роздрібній торгівлі непродовольчими товарами;
- менеджер (управитель) в роздрібній торгівлі продовольчими товарами;
- менеджер (управитель) із грошового посередництва;
- менеджер (управитель) у сфері операцій з нерухомістю для третіх осіб;
- менеджер (управитель) із збуту;
- менеджер (управитель) із зв’язків з громадськістю;
- менеджер (управитель) з реклами.
Професіоналів:
- асистент;
- викладач вищого навчального закладу;
- викладач професійно-технічного навчального закладу;
- молодший науковий співробітник (методи навчання);
- науковий співробітник (методи навчання);
- науковий співробітник-консультант (методи навчання);
- молодший науковий співробітник (маркетинг, ефективність господарської діяльності, раціоналізація виробництва);
- науковий співробітник (маркетинг, ефективність господарської діяльності, раціоналізація виробництва);
- науковий співробітник-консультант (маркетинг, ефективність господарської діяльності, раціоналізація виробництва);
- економіст із збуту;
- консультант;
- консультант з ефективності підприємництва;
- консультант з маркетингу;
- рекламіст;
- фахівець з методів розширення ринку збуту (маркетолог);
- фахівець із зв’язків з громадськістю та пресою;
- фахівець-аналітик з дослідження товарного ринку;
- молодший науковий співробітник (економіка);
- науковий співробітник (економіка);
- науковий співробітник-консультант (економіка);
- економіст із ціноутворення.
Доступ до подальшого навчання:
Магістр за спеціальністю «Маркетинг» може продовжити навчання в аспірантурі вищого навчального закладу, науково-дослідного інституту.
Положення про екзамени, оцінювання і оцінки:
Тимчасове положення про оцінювання знань та визначення рейтингу студентів у кредитно-модульній системі організації навчального процесу
Вимоги до випуску:
Завершена навчальна програма обсягом 90 кредитів, успішно захищена магістерська кваліфікаційна робота
Форма навчання:
Денна, заочна
Директор програми:
доктор економічних наук, професор Крикавський Євген Васильович