Спеціальність 8.03050701 «Маркетинг»

Спеціалізація: 
  • 0100: Маркетинг споживчих та інвестиційних товарів
  • 0200: Маркетинг послуг
  • 0300: Рекламний менеджмент
  • 0400: Інтернет-маркетинг
  • 0500: Територіальний маркетинг
Кваліфікація, що присвоюється: 
Магістр з маркетингу
Рівень кваліфікації: 
Магістр
Спеціальні вимоги до зарахування: 
Немає, зарахування проводиться на загальних умовах вступу
Спеціальні положення про визнання попереднього навчання (формального, неформального, неофіційного): 
Немає
Профіль програми: 
Студенти спеціальності «Маркетинг» отримують необхідні знання, вміння та навички для виконання управлінських функцій та типових задач діяльності у сфері маркетингу.
Загальний обсяг навчальної програми — 90 кредитів ЄКТС, в т.ч.: модулі гуманітарного та соціально-економічного циклу — 15 кр., модулі професійної та практичної підготовки — 75 кр.
Ключові результати навчання: 
  1. Знання з предметної області:

    • Спеціалізовані концептуальні знання у сфері маркетингу, здобуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема, у контексті дослідницької роботи.
    • Базові уявлення про планування маркетингової діяльності, товарної інноваційної політики, складові міжнародного та маркетингового менеджменту, логістичних систем.
    • Сучасні уявлення про фундаментальні принципи стратегічного маркетингу та інноваційного розвитку підприємства, сучасні підходи, методичні інструменти формування маркетингових стратегій.
    • Базові уявлення про методичний інструментарій оцінювання фінансових рішень; особливості управління активами, інвестиціями, капіталом, грошовими потоками і фінансовим ризиками в різних ринкових ситуаціях.
    • Сучасні уявлення про систему методів та алгоритмів управління маркетинговою діяльністю на підприємстві, особливості менеджменту міжнародних корпорацій, сутність процесу управління.
    • Сучасні уявлення про перспективи розвитку маркетингу в умовах глобалізації, інформатизації, інтеграції та екологізації.
  2. Когнітивні уміння та навички з предметної області

    • Здатність використовувати професійно-профільовані знання в галузі економіко-математичного моделювання для статистичної обробки даних і математичного моделювання маркетингових процесів.
    • Здатність використовувати математичний апарат для освоєння теоретичних основ і практичного використання методів економічних та маркетингових досліджень.
    • Здатність використовувати професійно-профільовані знання й практичні навички в галузі менеджменту, економіки, маркетингу для оцінювання ефективності прийняття маркетингових рішень, формування маркетингової політики та стратегії.
    • Здатність використовувати знання, уміння і навички в галузі соціально-економічних та професійно-профільованих дисциплін для роботи з автоматизованими системами управління.
    • Здатність використовувати професійно-профільовані знання, уміння й навички для розробки, аналізування, оцінювання маркетингових заходів та стратегій для освоєння фундаментальних розділів маркетингу.
    • Здатність критичного осмислення практичних аспектів функціонування служб і відділів маркетингу, обґрунтування механізмів та інструментів координації щодо взаємодії їх елементів.
  3. Практичні навички з предметної області

    • Уміння здійснювати творчий пошук напрямків і резервів удосконалення процесів і методів управління маркетинговою діяльністю підприємства.
    • Використовуючи фундаментальні основи маркетингу уміти розробляти маркетингову стратегію підприємства з урахуванням специфіки товарних ринків та планувати заходи щодо підвищення конкурентоспроможності продукції та підприємства.
    • Уміння розробляти методики і моделі у сфері аналізу результатів маркетингових досліджень.
    • Уміння визначати цільову аудиторію реклами, розробляти концепцію рекламованого товару, стратегію і тактику рекламної кампанії, проводити дослідження громадської думки, вивчення документальних джерел, проведення брифінгів, прес-конференцій, виступів у пресі та проведення кампаній у 3МІ.
    • Навички визначення структури логістичних систем, формулювання економічних цілей і завдань підсистем логістичної системи, визначення меж логістичної системи.
    • Професійно-профільовані знання щодо виявлення незадоволених потреб на товарних ринках і аналізу рівня їх насиченості; визначення ефективності маркетингових інструментів; вибору оптимальних каналів розподілу продукції, підбору посередників для збуту продукції.
    • Володіння сучасними прийомами і методами управління, навичками складання оптимального розпорядку трудового дня, управління конфліктами; уміння розробляти організаційну структуру служби маркетингу.
    • Володіння навичками консультування з питань маркетингового планування, збутової діяльності компанії, організації зв’язків з громадськістю, аналізу середовища діяльності компанії, що здійснює міжнародні господарські операції.
    • Навички та уміння ухвалення рішень щодо управління і контролю маркетинговою діяльністю у галузі надання фінансових послуг; комплексної оцінки ринкової ситуації при розробленні фінансової стратегії; аналізу фінансового стану підприємства.
    • Вміння застосовувати основні положення стандартизації і сертифікації товарів і послуг у практичній діяльності, здійснювати аналіз та оцінку техніко-економічної ефективності заходів зі стандартизації на основі аналізу показників якості продукції.
    • Вміння збирати і нагромаджувати кон’юнктурну інформацію, прогнозувати кон’юнктуру внутрішніх, міжнародних і світових товарних ринків.
    • Планувати та організовувати навчальний процес з підготовки і перепідготовки економічних кадрів, засвоювати новітні знання і розробляти на цій основі навчально-методичні матеріали для підготовки та перепідготовки маркетологів.
  4. Загальні уміння та навички

    • Володіти методами спостереження, опису, ідентифікації, класифікації, аналізу, економіко-математичного моделювання.
    • Використовувати загальнонаукові та креативні методи пізнання у професійній діяльності.
    • Розуміти формування культури мислення, її сприйняття.
    • Вміти критично оцінювати явища, ситуації, діяльність осіб, спираючись на отримані знання.
    • Виконувати професійні обов’язки у відповідності зі стандартами якості.
    • Практично застосовувати професійно-профільовані знання, уміння й навички в галузі маркетингу для розроблення бізнес-плану, маркетингових цілей, стратегій та планів маркетингу, визначення ефективності маркетингових заходів.
    • Вміти виявляти та встановлювати закономірності, тенденції розвитку ринку та маркетингової діяльності підприємств.
    • Використовувати на практиці теоретичні основи розробки та обґрунтування пропозицій щодо вдосконалення складових маркетингової діяльності підприємств.
    • Володіти навиками педагогічної роботи та проведення наукових досліджень.
    • Використовувати професійно орієнтовані знання і практичні навички з метою навчання та підвищення кваліфікації працівників маркетингових підрозділів.
Професійні профілі випускників з прикладами: 
Випускник здатний виконувати таку професійну роботу за такими угрупуваннями (відповідно до ДК 003:2010):

Керівники та менеджери (управителі):

  • керівники виробничих підрозділів у промисловості;
  • керівники виробничих підрозділів в оптовій та роздрібній торгівлі;
  • керівники виробничих підрозділів у закладах ресторанного господарства, готелях та інших місцях розміщення;
  • керівники виробничих підрозділів на транспорті, в складському господарстві та зв’язку;
  • керівники виробничих підрозділів у комерційному обслуговуванні;
  • керівники підрозділів маркетингу;
  • керівники підрозділів з реклами та зв’язків з громадськістю;
  • керівники підрозділів матеріально-технічного постачання;
  • керівники малих підприємств без апарату управління в оптовій та роздрібній торгівлі;
  • керівники малих підприємств без апарату управління на транспорті, у складському господарстві та зв’язку;
  • керівники малих підприємств без апарату управління в комерційному обслуговуванні;
  • керівники малих підприємств без апарату управління в побутовому обслуговуванні;
  • менеджери (управителі) в оптовій торгівлі та посередництві у торгівлі;
  • менеджери (управителі) в роздрібній торгівлі побутовими та непродовольчими товарами та їх ремонті;
  • менеджери (управителі) в роздрібній торгівлі побутовими товарами;
  • менеджери (управителі) в роздрібній торгівлі непродовольчими товарами;
  • менеджери (управителі) в роздрібній торгівлі продовольчими товарами;
  • менеджери (управителі) у сфері грошового посередництва;
  • менеджери (управителі) у сфері операцій з нерухомості для третіх осіб;
  • менеджери (управителі) у сфері досліджень та розробок;
  • менеджери (управителі) з питань комерційної діяльності та управління;
  • менеджери (управителі) з реклами;

Професіонали:

  • викладачі університетів та вищих навчальних закладів;
  • викладачі середніх навчальних закладів;
  • наукові співробітники (методи навчання);
  • наукові співробітники (маркетинг, ефективність господарської діяльності, раціоналізація виробництва, інтелектуальна власність);
  • професіонали у сфері маркетингу, ефективності господарської діяльності, раціоналізації виробництва, інтелектуальної власності та інноваційної діяльності;
  • наукові співробітники (економіка);
  • економісти.
Випускник може займати такі первинні посади:

Керівників та менеджерів (управителів):

  • начальник відділення;
  • начальник служби (промисловість);
  • завідувач підприємства роздрібної торгівлі;
  • завідувач ринку;
  • завідувач секції;
  • завідувач туристичного агентства;
  • директор з маркетингу;
  • директор комерційний;
  • начальник відділу збуту (маркетингу);
  • начальник комерційного відділу;
  • начальник відділу (з реклами, зв’язків з громадськістю);
  • начальник відділу матеріально-технічного постачання;
  • керуючий магазином;
  • комерсант;
  • директор (керівник) малого підприємства (транспортного, складського);
  • директор малої фірми (страхової, аудиторської, рекламної і т. ін.);
  • керуючий агентством (страховим, торговельним, нерухомості, рекламним і т. ін.);
  • керуючий перукарнею (фотоательє, фірмою прокату і т. ін.);
  • менеджер (управитель) в оптовій торгівлі;
  • менеджер (управитель) в роздрібній торгівлі побутовими та непродовольчими товарами;
  • менеджер (управитель) в роздрібній торгівлі побутовими товарами та їх ремонті;
  • менеджер (управитель) в роздрібній торгівлі непродовольчими товарами;
  • менеджер (управитель) в роздрібній торгівлі продовольчими товарами;
  • менеджер (управитель) із грошового посередництва;
  • менеджер (управитель) у сфері операцій з нерухомістю для третіх осіб;
  • менеджер (управитель) із збуту;
  • менеджер (управитель) із зв’язків з громадськістю;
  • менеджер (управитель) з реклами.

Професіоналів:

  • асистент;
  • викладач вищого навчального закладу;
  • викладач професійно-технічного навчального закладу;
  • молодший науковий співробітник (методи навчання);
  • науковий співробітник (методи навчання);
  • науковий співробітник-консультант (методи навчання);
  • молодший науковий співробітник (маркетинг, ефективність господарської діяльності, раціоналізація виробництва);
  • науковий співробітник (маркетинг, ефективність господарської діяльності, раціоналізація виробництва);
  • науковий співробітник-консультант (маркетинг, ефективність господарської діяльності, раціоналізація виробництва);
  • економіст із збуту;
  • консультант;
  • консультант з ефективності підприємництва;
  • консультант з маркетингу;
  • рекламіст;
  • фахівець з методів розширення ринку збуту (маркетолог);
  • фахівець із зв’язків з громадськістю та пресою;
  • фахівець-аналітик з дослідження товарного ринку;
  • молодший науковий співробітник (економіка);
  • науковий співробітник (економіка);
  • науковий співробітник-консультант (економіка);
  • економіст із ціноутворення.
Доступ до подальшого навчання: 
Магістр за спеціальністю «Маркетинг» може продовжити навчання в аспірантурі вищого навчального закладу, науково-дослідного інституту.
Положення про екзамени, оцінювання і оцінки: 
Тимчасове положення про оцінювання знань та визначення рейтингу студентів у кредитно-модульній системі організації навчального процесу
Вимоги до випуску: 
Завершена навчальна програма обсягом 90 кредитів, успішно захищена магістерська кваліфікаційна робота
Форма навчання: 
Денна, заочна
Директор програми: 
доктор економічних наук, професор Крикавський Євген Васильович