Основи риторики

Код модуля: 
УМ_6010_С01
Тип модуля: 
вибірковий
Семестр: 
Четвертий
Обсяг модуля: 
загальна кількість годин — 60, ДК — (кредитів ЄКТС — 2), аудиторні години — 24 (практичні заняття)
Лектори: 
к.ф.н., доц. Куньч З. Й.
Результати навчання: 
  • розуміння основних етапів розвитку риторики;
  • розуміння історичних традицій риторики;
  • здатність правильно визначати статус сучасної риторики;
  • розуміння основних аспектів психології та культури мовного спілкування;
  • уміння розробляти теоретичні засади підготовки промови;
  • здатність розрізняти особливості різних форм ділового спілкування;
  • уміння добирати матеріал для підготовки промови;
  • здатність організувати нараду, дискусію;
  • здатність підготувати інформаційну, агітаційну та розважальну промови;
  • уміння скласти розгорнутий план виступу, тези доповіді;
  • здатність виступати перед аудиторією, дотримуючись законів риторики.
Спосіб навчання (аудиторне, дистанційне навчання): 
аудиторне
Необхідні обов’язкові попередні та супутні модулі: 
  • Українська мова за професійним спрямуванням
Зміст навчального модуля: 
Метою курсу є сформувати риторичну компетенцію майбутнього фахівця, навчити раціональної мовленнєвої поведінки у різних ситуаціях спілкування через всебічне вивчення краси, енергетичності і розумності людського слова; співвіднесення цих властивостей слова з почуттям, волею і розумом людини; дослідження усіх можливих виявів у слові прекрасного і відразливого, необхідного і зайвого, розумного і нерозумного; пізнання найдієвіших способів завойовувати словом прихильність людей.
Рекомендована література: 
  1. Бабич Н.Б. Сила мовленого слова. — Чернівці, 1996.
  2. Голуб Н.Б. Самостійна робота студентів з риторики. Навчально-методичний посібник. — К.: Брама-Україна, 2008.
  3. Глазунов С.В. Основи ораторського мистецтва та методики проведення навчальних занять: Навчальний посібник. — Дніпропетровськ: РВВ ДНУ, 2001.
  4. Гурвич С.С.‚ Погорілко В.Ф.‚ Герман М.А. Основи риторики. — К.‚ 1978.
  5. Закономірності розвитку українського усного літературного мовлення. — К.: Наук. думка‚ 1965.
  6. Інтонація мовлення. — К.: Наук. думка‚ 1968.
  7. Колотілова Н.А. Риторика. Навчальний посібник. — К.: Центр навчальної літератури, 2007.
  8. Корніяка О. Мистецтво ґречності: Чи вміємо ми себе поводити? — К.,1995.
  9. Кузьмичова В.К. Інтонація — важливий елемент культури мовлення // Питання мовної культури‚ вип. I. — К.: Наук. думка‚ 1967.
  10. Куньч З.Й. Становлення і розвиток риторики в Україні. — Львів: «Львівська політехніка», 1996.
  11. Куньч З.Й. Риторичний словник. — К.: Рідна мова, 1997.
  12. Мацько Л.І., Мацько О.М. Риторика: Навч. посібник. — К.: Вища школа, 2003.
  13. Меш Г.Ш. 10 уроків ораторської майстерності тим‚ хто вчиться виступати публічно. — К.‚ 1993.
  14. Онуфрієнко Г.С. Риторика у тренінгових та кваліфікаційних комплексних завданнях для студентів економіко-гуманітарних спеціальностей. — Запоріжжя, 2007.
  15. Онуфрієнко Г.С. Риторика. Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. — К., 2008.
  16. Сагач Г.М. Золотослів. Навчальний посібник. — К.: Райдуга‚ 1993.
  17. Сагач Г.М. Мистецтво ділової комунікації. — К., 1995.
  18. Сагач Г.М.‚ Юніна О.А. Загальна риторика. Сучасна інтерпретація. — К.‚ 1992. — Частина I і II.
  19. Сербенська О.А. Культура усного мовлення. Практикум: Навч. посібник. — К., 2004.
  20. Томан І. Мистецтво говорити. — К.‚ 1989.
Форми та методи навчання: 
практичні заняття, самостійна робота
Методи і критерії оцінювання: 
  • поточний контроль (40%): усне опитування, контрольні роботи).
  • підсумковий контроль (60%, диференційований залік).
Мова навчання: 
українська