Основи психологічного консультування
Код модуля:
ППСУ_6039_С01
Тип модуля:
обов’язковий
Семестр:
Шостий
Обсяг модуля:
загальна кількість годин — 120 (кредитів ЄКТС — 4); аудиторні години — 48 (лекції — 32, практ. — 16), сам. роб. — 72 год.
Лектори:
ас. Захарко О.О.
Результати навчання:
- Знати методологічні і теоретичні засади психологічної практики, основні принципи консультування, перспективні цілі і завдання консультування, динаміку і структуру консультативного процесу: етапи і стадії; основні ефекти і феномени консультування, типові помилки консультанта.
- Знати особливості консультування: дітей і підлітків, групового і сімейного.
- Знати та диференціювати основні ідеї, поняття і методи, застосовані в психоаналітичному, поведінковому і гуманістичному консультуванні.
- Знати та дотримуватися основ професійної етики та етичного кодексу консультанта.
- Вміти проводити і аналізувати консультативну бесіду.
- Володіти навичками (вербальними і невербальними) підтримки контакту, використовувати в бесіді базові навички — активного слухання.
- Володіти технікою отримання і аналізу інформації в консультуванні.
- Висувати гіпотези про характер проблем клієнта.
- Аналізувати приклади прояву терапевтичних ефектів в консультуванні.
- Аналізувати тексти із списку літератури.
Спосіб навчання (аудиторне, дистанційне навчання):
аудиторне
Зміст навчального модуля:
- Методолого-теоретичні аспекти консультування
- Психологічне консультування в культурному контексті психологічної допомоги
- Практичні аспекти консультування
- Консультант — особистість і професіонал
- Спеціальні області в практиці консультування Основні теоретичні напрямки в консультуванні
Рекомендована література:
- Абрамова Г. Психологическое консультирование: Теория и опыт. — М., 2001.
- Айви А. Психологическое консультирование и психотерапия. 2000.
- Айламазьян А. Метод беседы в психологии. М., 1999.
- Алешина Ю. Индивидуальное и семейное психологическое консультирование. — М., 1999.
- Бахтин М.М. Эстетика словесного творчества. — М., 1979.
- Бондаренко А.Ф. Психологическая помощь: теория и практика. — М., 2000,
- Бурменская Г. и др. Возрастно-психологический подход в консультировании детей и подростков. М., 2002.
- Бьюдженталь Джеймс. Наука быть живым. — М., 1998.
- Василюк Ф.Е. Методологический анализ в психологии. — М.: МГППУ; Смысл,2009.
Форми та методи навчання:
лекції, практичні та тренінгові заняття, виконання контрольних і практичних робіт, організацію дискусій та робот у міні-групах, відео-презентації та демонстрації прикладів, а також використання кейс-стаді
Методи і критерії оцінювання:
- Поточний контроль на практичних заняттях (40%);
- Модульний контроль ( 60%)
- Підсумковий контроль (60 %, залік)
Мова навчання:
українська